
Tísňová
péče
Nepřetržitá telefonická
služba – režim 24/7
Zprostředkování
okamžité pomoci

Sociální
kontakt
Osobní kontakt
v domácím prostředí
Možnost pravidelné
telefonické komunikace

Poradenství
Pomoc při obstarávání
osobních záležitostí
Asistence při řešení
životních situací

Vzdělávání
Tématické zaměření
na běžné životní situace
Prezenční
a digitální forma

Aktivizační
programy
Společenské
a kulturní akce
Aktivní zapojení
dobrovolníků
Tísňová péče
Tísňová péče je terénní služba, kterou se poskytuje nepřetržitá distanční hlasová a elektronická komunikace s osobami vystavenými stálému vysokému riziku ohrožení zdraví nebo života v případě náhlého zhoršení jejich zdravotního stavu nebo schopností.
Služba obsahuje tyto činnosti:
- poskytnutí nebo zprostředkování neodkladné pomoci při krizové situaci,
- poskytnutí sociálně-terapeutických činností,
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.
Odbornou pomoc poskytujeme seniorům a zdravotně postiženým 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Jak to celé funguje?
Uživatelé jsou napojeni na centrální dispečink a hlídáni pomocí speciálního monitorovacího systému. Tento systém tvoří stacionární zařízení umístěné v domácím prostředí uživatele a/nebo mobilní asistivní technologie v podobě náramku, který uživatel nosí při pohybu mimo domov. Dispečink obsluhují kvalifikované zdravotní sestry a sociální pracovnice, jež zprostředkují okamžitou adekvátní pomoc.
Tísňová péče řeší zejména:
Krizové situace
Pomůžeme uživatelům především při:
- Pádu a nemožnosti vstát.
- Náhlém zhoršení zdravotního stavu.
- Požáru, úniku plynu, výpadku elektrické energie.
- Řešení jakýchkoliv krizových situací v domácím prostředí i mimo něj.
Osobní bezpečnost
Pomůžeme uživatelům především při:
- Napadení uživatele v bytě (násilné vniknutí do bytu, přepadení, podvody a další).
- Monitoring domácnosti v době nepřítomnosti uživatele.
Více o zařízení:
Poplatky za služby:
- Jednorázový poplatek za zařízení: 2 500,- Kč
- Pravidelný měsíční poplatek za službu: 400,- Kč
Sociální kontakt
Sociální kontakt představuje službu umožňující komunikaci uživatelů v jejich domácím prostředí s našimi pracovníky prostřednictvím pravidelné telefonické komunikace a také prostřednictvím pravidelných osobních návštěv, při nichž je provedeno sociální šetření aktuálních potřeb každého klienta.
Služba obsahuje tyto činnosti:
- Realizace sociálních šetření formou pravidelných osobních návštěv v domácím prostředí klienta s cílem identifikovat jeho aktuální potřeby.
- Poskytnutí služby „Senior telefon“ umožňující pravidelnou telefonickou komunikaci s uživatelem iniciovanou našimi pracovníky a naopak možnost telefonického spojení ze strany klienta (24 hodin denně, 7 dní v týdnu).
- Zprostředkování sociálního kontaktu se společenským prostředím.
Poradenství
Poradenství představuje službu umožňující pomoc při obstarávání osobních záležitostí uživatele a asistenci při řešení jeho různých životních situací.
Služba obsahuje tyto činnosti:
- Poskytnutí poradenství v sociální a zdravotní oblasti.
- Pomoc či rada při jednání s úřady (zejména v oblasti sociálních dávek a příspěvků).
- Poskytnutí individuálního bezpečnostního poradenství (zabezpečení domácnosti, podvodné jednání, vztahové problémy v rodině, domácí násilí apod.)
- Asistence při prosazování práv a oprávněných zájmů klienta.
- Zajištění sociálně-terapeutických činností.
- Vyhledání potřebných informací.
Vzdělávání
Vzdělávání představuje službu umožňující uživatelům rozšiřovat jejich znalosti a osvojovat si nové dovednosti v běžných životních situacích, stejně jako systematicky rozvíjet jejich odbornou úroveň v zájmových oblastech (univerzita třetího věku).
Služba obsahuje tyto činnosti:
- Identifikace vzdělávacích potřeb uživatele a příprava individuálního vzdělávacího programu.
- Zajištění vzdělávacích kurzů a přednášek v rozličných tematických oblastech zaměřených na běžné životní situace, a to prezenční i digitální on-line formou například (rozvoj IT dovedností, finanční gramotnost, zdravotní a sociální problematika).
- Zprostředkování dlouhodobého a systematického vzdělávání s využitím prezenční a/nebo distanční formy studia (univerzita třetího věku).
Aktivizační programy
Aktivizační programy jsou službou umožňující uživatelům účast na společenských a kulturních akcích za aktivního zapojení dobrovolníků spolupracujících s naší organizací.
Služba obsahuje tyto činnosti:
- Organizování tématicky zaměřených poznávacích autobusových zájezdů pro seniory a zdravotně postižené občany za aktivního zapojení dobrovolníků spolupracujících s naší organizací.
- Organizování společensko kulturních akcí v Kutné Hoře a Zruči nad Sázavou ve spolupráci s příslušnými městskými úřady a dobrovolníky naší organizace.