Tísňová péče

Tísňová péče je terénní služba, kterou se poskytuje nepřetržitá distanční hlasová a elektronická komunikace s osobami vystavenými stálému vysokému riziku ohrožení zdraví nebo života v případě náhlého zhoršení jejich zdravotního stavu nebo schopností.

Služba obsahuje tyto činnosti:

  • poskytnutí nebo zprostředkování neodkladné pomoci při krizové situaci,
  • poskytnutí sociálně-terapeutických činností,
  • zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,
  • pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.

Odbornou pomoc poskytujeme seniorům a zdravotně postiženým 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.

Jak to celé funguje?

Uživatelé jsou napojeni na centrální dispečink a hlídáni pomocí speciálního monitorovacího systému. Tento systém tvoří stacionární zařízení umístěné v domácím prostředí uživatele a/nebo mobilní asistivní technologie v podobě náramku, který uživatel nosí při pohybu mimo domov. Dispečink obsluhují kvalifikované zdravotní sestry a sociální pracovnice, jež zprostředkují okamžitou adekvátní pomoc.

Tísňová péče řeší zejména:

Krizové situace

Pomůžeme uživatelům především při:

  • Pádu a nemožnosti vstát.
  • Náhlém zhoršení zdravotního stavu.
  • Požáru, úniku plynu, výpadku elektrické energie.
  • Řešení jakýchkoliv krizových situací v domácím prostředí i mimo něj.
Osobní bezpečnost

Pomůžeme uživatelům především při:

  • Napadení uživatele v bytě (násilné vniknutí do bytu, přepadení, podvody a další).
  • Monitoring domácnosti v době nepřítomnosti uživatele.

Více o zařízení:

Stacionární zařízení
Mobilní asistivní technologie

Poplatky za služby:

  • Jednorázový poplatek za zařízení: 2 500,- Kč
  • Pravidelný měsíční poplatek za službu: 400,- Kč

Sociální kontakt

Sociální kontakt představuje službu umožňující komunikaci uživatelů v jejich domácím prostředí s našimi pracovníky prostřednictvím pravidelné telefonické komunikace a také prostřednictvím pravidelných osobních návštěv, při nichž je provedeno sociální šetření aktuálních potřeb každého klienta.

Služba obsahuje tyto činnosti:

  • Realizace sociálních šetření formou pravidelných osobních návštěv v domácím prostředí klienta s cílem identifikovat jeho aktuální potřeby.
  • Poskytnutí služby “Senior telefon” umožňující pravidelnou telefonickou komunikaci s uživatelem iniciovanou našimi pracovníky a naopak možnost telefonického spojení ze strany klienta (24 hodin denně, 7 dní v týdnu).
  • Zprostředkování sociálního kontaktu se společenským prostředím.

Vzdělávání

Vzdělávání představuje službu umožňující uživatelům rozšiřovat jejich znalosti a osvojovat si nové dovednosti v běžných životních situacích, stejně jako systematicky rozvíjet jejich odbornou úroveň v zájmových oblastech (univerzita třetího věku).

Služba obsahuje tyto činnosti:

  • Identifikace vzdělávacích potřeb uživatele a příprava individuálního vzdělávacího programu.
  • Zajištění vzdělávacích kurzů a přednášek v rozličných tematických oblastech zaměřených na běžné životní situace, a to prezenční i digitální on-line formou například (rozvoj IT dovedností, finanční gramotnost, zdravotní a sociální problematika). 
  • Zprostředkování dlouhodobého a systematického vzdělávání s využitím prezenční a/nebo distanční formy studia (univerzita třetího věku).

 

Tísňová
péče

Nepřetržitá telefonická
služba – režim 24/7

Zprostředkování
okamžité pomoci

Odborné sociální poradenství

Pomoc při obstarávání
osobních záležitostí

Pomoc při řešení
životních situací

Font Resize
Zvýšený kontrast